Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Blijf op de hoogte en volg Bernice

24 Februari 2015 | Curaçao, Curaçao

Pff.. Het duurt een dag maar dan staat het verslag ook online!! Het was dus eigenlijk de bedoeling dat dit verslag gisteren al online kwam:)

Zoo daar ben ik weer.. Heb een hoop te vertellen over het afgelopen weekend dus ik begin maar snel:)

Zaterdagochtend stond ik bepakt en bezakt klaar om met 5 huisgenoten naar Klein Curacao te gaan. Dit is een klein, onbewoond eiland dicht bij Curacao en zeker iets waar je geweest moet zijn als je op Curacao verblijft.

Om 8 uur vertrokken we vanaf ons huis aan de Telamonstraat naar Jan Sofat. Dit was onze opstap plaats en vanaf hier gingen wij met de boot naar Klein Curacao. Wij als echte Nederlanders waren natuurlijk weer eens veel te vroeg aanwezig want uiteindelijk bleek dat de boot pas rond een uur of 10 zou vertrekken.
We werden vooraf al gewaarschuwd, want de heenreis kon nog wel eens voor zeebenen en scheurbuik zorgen omdat we tegen de stroming in moesten varen. Dus alle voorzorgsmaatregelen waren getroffen.. Reistabletjes waren ingenomen en de kotszakjes lagen klaar.. Kortom we waren klaar om te vertrekken. Schip AHOYY!!!

Eenmaal op zee werd duidelijk wat de stroming met de boot deed. De boot ging heen en weer, op en neer en veel mensen op de boot werden dan ook zeeziek. Er werd veel gebruik gemaakt van de kotszakjes. Gelukkig had ik er zelf geen nodig:)
Bij het eiland aangekomen moesten we met een rubberbootje naar het strand gebracht worden omdat er geen aanleg stijger op het eiland is.
We hebben snel een strandbedje gezocht en het genieten kon beginnen!! Normaal gesproken verblijf je voor één dagje op Klein Curacao maar wij bleven met ongeveer 50 andere studenten ook 's nachts op het eiland. Ik kan je zeggen, dat is een hele beleving!!

Nadat we onze spullen bij de strandbedjes hadden gelegd hebben we een rondje Klein Curacao gedaan. Het eiland is niet heel groot dus met ongeveer een uurtje lopen heb je het eiland al aardig bekeken. Het is echt een heel raar eiland aan de ene kant is het strand heel mooi met wit zand en helder, blauw water en aan de andere kant van het eiland zijn rotsen en is er een hoop aangespoelde rommel te vinden. Verder hebben we het aangespoelde wrak en de verlaten vuurtoren bekeken. Daarna was het tijd om te gaan snorkelen. Ik heb hier op het eiland een snorkelset gekocht zodat ook ik kan kijken wat er onder water allemaal te zien is.
Geloof het of niet maar ik heb een echte schildpad gezien. Echt heel bijzonder om dit beestje in het wild te zien zwemmen. We kregen veel tijd om het dier te bekijken want het was bezig met zijn diner. Een dode vis op de bodem zorgde ervoor dat wij lang van de schildpad konden genieten. Dus ook het zien van een schildpad kon ik van mijn lijstje afstrepen.

Het rondlopen en snorkelen is best vermoeiend dus na dit alles lekker gelegen op de strandbedjes en genoten van alles op het eiland.
Oja.. Ondanks dat ik mij zo ongeveer het hele weekend heb ingesmeerd met factor 50 is het helaas niet gelukt om niet te verbranden.. Ook ik ben weer een mooi rood kreeftje. Hier op het eiland zeggen veel mensen: "Vandaag een tomaatje, morgen een bruin chocolaatje" Maar ben bang dat dit voor mij niet opgaat.. Ik word waarschijnlijk weer zo wit als een pier!! Maar goed het was het waard:)

Toen de zon onderging werd de barbecue aangestoken en konden wij ons avondeten opeten;) Daarna was het tijd voor een feestje!! Gezellig drankjes drinken met je blote voeten op het strand.. Ik ben hier voor stage maar toch voelt het op deze momenten toch meer als een vakantie en daar geniet ik volop van!

Uiteindelijk was het tijd om te gaan slapen.. Ik had mezelf goed ingepakt met een lange broek, vestje en een dekentje want zo op het strand is het best koud 's nachts. Ik lag goed en wel te slapen toen de hel losbrak.. Wie bedenkt het nou.. Lig je op een onbewoond eiland waar het bijna nooit regent gaat het uitgerekend op de dag dat ik op het strand lig te slapen keihard regenen!!!!!!

Een tikkeltje chagrijnig heb ik mijn spullen opgepakt en heb het eerste picknickbankje dat ik tegenkwam gebombardeerd tot mijn bed!! Hier ben ik gaan liggen en heb gelukkig nog wel redelijk kunnen slapen. Toch was het niet een heel fijn idee dat ik op zo'n picknickbankje lag want op het eiland wonen dan wel geen mensen, er wonen wel ontzettend veel krabben en deze gaan echt overal zitten.

De volgende ochtend hebben we onze spullen gepakt en om 8 uur vertrokken we alweer.. Gelukkig ben ik op het schip in slaap gevallen en heb ik vrij weinig gemerkt van alle golven.

Toen we thuis waren wilden we graag onze ervaringen delen maar helaas bleek de Wifi niet werken. De enige optie was dan ook.. Free Wifi bij de Mac Donalds. Het scheelt dat deze dicht bij ons huis is dus wij met vijf meiden in een auto op weg naar de Mac. Toen we wat besteld hadden bleek dat de Wifi niet werkte:(. Zit je dan met je burgertje voor niks want ik had toch echt het goede voornemen om een bezoekje aan de Mac Donalds zo lang mogelijk uit te stellen. Na het eten doorgereden naar de volgende Mac Donalds op het eiland en daar maar een ijsje besteld en gelukkig deed de Wifi het daar wel!! Kun je het je voorstellen.. Vijf Nederlandse meiden op een rij met telefoon, iPad etc. en even helemaal gelukkig. Het moet toch niet gekker worden:)

's avonds lekker wezen eten in Punda en op tijd naar bed gegaan want na een week vakantie was het dan toch echt weer tijd voor stage.. De wekker werd dan ook weer gezet om 05:45 uur.

Vanmorgen een hele leuke stagedag gehad. Heb al veel lessen mogen geven en ken de namen van de kinderen al steeds beter. Dat maakt het toch best een stukje makkelijker omdat het onderwijs hier echt wel een beetje anders is. Er wordt ontzettend veel klassikaal lesgegeven en de methodes zijn vrij oud.
Mijn mentor, Carien vertelde dat ze volleybalde en toen ik vertelde dat ik dat ook deed stelde ze voor om een keertje mee te trainen. Zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af!! Dus ga binnenkort maar even op zoek naar een sporttenue en een paar sportschoenen (deze heb ik thuis gelaten omdat ik niet van plan was om te gaan sporten) zodat ik lekker een potje kan gaan volleyballen.

Het beste nieuws van vandaag is wel dat ik de toets waar ik al anderhalf jaar keihard voor aan het knokken ben dan eindelijk GEHAALD heb. Kreeg het verlossende mailtje vandaag en moet zeggen dat ik geen beter nieuws kon krijgen:) Nog even door bikkelen en wie weet kan ik dan wel gewoon afstuderen in juli.

Ik zal jullie binnenkort wat meer over mijn stage vertellen;)

Tot snel en ayooo (dat zeggen ze hier mam, als je ergens weg gaat!),

Liefs Bernice

  • 24 Februari 2015 - 19:43

    Marcha:

    Hee Bernice,

    Zo te horen heb je het heel erg naar je zin en dat te bedenken dat ik daar gewoon bij kon zijn, mimimi. Heel tof dat je naar klein Curaçao bent geweest. Klinkt mooi, vooral die schildpad wauw. En wat ben je toch een held met al die kreeften onder dat bankje. Ze dachten vast dat je familie was (geintjeee!!)

    Geniet er van!

    Dikke kus

  • 24 Februari 2015 - 20:02

    Mia:

    Hallo yiu mohé ;-)

    Jaja ik doe niet onder voor jou. Wil mij toch een beetje verdiepen in de omgeving waar jij jou bevindt.......dus pas ik mij een "beetje" aan. Leuk om jou ervaring en beleving op Klein Curaçao te lezen. Fijn dat je alleen maar last had van desgusto toen je met de bapor op de laman vaarde.
    Wat mooi dat je tijdens het snorkelmentu de zeeschildpad hebt kunnen bewonderen.
    Zo zie je maar weer, ook een mucha mohé uit de Achterhoek beschikt over laman kana.
    Nou voorlopig even voldoende Papiaments geschreven. Ik geniet op afstand mee met jou en kijk uit naar jou volgende verslag.

    Tot snel en ayoo dan maar! (klinkt erg Nederlands ;-)

    Dag dushi, liefs mai

  • 25 Februari 2015 - 19:55

    Myriam Ottink:

    Hallo Bernice wat een verhalen, en wat heb je al veel gezien. Wat een leuke meiden allemaal. Hoop dat je een prachtige en leerzame tijd krijgt en geniet van al dat moois dat je nog gaat zien en doen. Wij wachten hier in dit kikkerlandje op meer nieuws en foto's .Groeten van Willy en Myriam Daan en Daphne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bernice

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 6730

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 30 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: