Het aftellen begint.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu Het aftellen begint.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu

Het aftellen begint....

Door: Bernice Garstenveld

Blijf op de hoogte en volg Bernice

12 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een reisverslag getypt heb en inmiddels is het aftellen dan toch echt langzaam begonnen:(

De afgelopen weken heb ik een hoop leuke dingen gedaan en meegemaakt...

Zo ben ik al meerdere keren met een aantal huisgenoten naar de film geweest. Elke keer valt er wel weer iets te lachen!!;) De reclamefilmpjes die voor de film worden afgespeeld zijn echt super slecht en het lijkt wel "normaal om halverwege de film pas binnen te komen. Voor dat de film draait wordt er altijd netjes gevraagd om de telefoon uit te zetten, toch vinden een aantal Antillianen het heel normaal om hele gesprekken te voeren tijdens de film. Het leukste is als alle Antillianen beginnen te lachen om een stuk uit de film. Want ze lachen hier niet heel zachtjes maar echt uitbundig!!

27 maart was een dag waarop ik naar een voetbalwedstrijd ben wezen kijken in het Erigilio Hato stadion. Het nationale elftal van Curacao moest een kwalificatiewedstrijd spelen tegen Montserrat. Met Sharel, Kelly, Merlin en Christa ben ik naar deze wedstrijd geweest!! Het was echt super leuk:) We hadden niet al te hoge verwachtingen want Curacao staat 159ste en Montserrat 172ste op de FIFA wereldranglijst maar toch was het even genieten. Wij zaten, in onze blauwe "voetbalshirts, in het vak waar veel "locals" zaten dus er werd met veel temperament aangemoedigd. Zelfs de wave ging 3 keer achter elkaar rond. Uiteindelijk heeft Curacao met 2-1 gewonnen! De dag na de voetbalwedstrijd hebben we met een vlot op het Spaanse water rondgedobberd. De hele dag zijn we daar geweest. Een aantal huisgenoten gingen ook nog wakeboarden. Zelf heb ik dat niet gedaan maar heb wel in een rubberen band op het water gelegen. Na de barbecue op het vlot zijn we teruggegaan naar de haven. Het was echt een hele leuke dag.

Maandag 30 maart was het een bijzondere dag op stage. Het was namelijk de dag waarop Pasen werd gevierd. We zijn met de klas naar de kerk geweest en daarna hebben we met z’n allen ontbeten. De kinderen hadden zelf broodjes, beleg, eieren, sla, saté, pasteitjes en drinken meegenomen. We hadden in de klas een buffetje gemaakt en alle kinderen konden daarvan hun ontbijt pakken!! De volgende dag was het een hele rustige stagedag. Omdat dit de laatste dag voor de paasvakantie was waren veel kinderen al niet meer op school. Van mijn klas waren er gewoon 10 kinderen thuis gebleven. De directrice vierde op de deze dag haar verjaardag dus het was één groot feest in de school!! Na dit feestje konden de kinderen naar huis en begon de paasvakantie!!

Toen werd het 1 april.. en 1 april zou 1 april niet zijn als er niets bijzonders zou gebeuren. Ik had al verteld dat ik echt geboren ben voor het geluk hier en op 1 april bleek dat maar weer!! Op weg naar de supermarkt heb ik dan ook een aanrijding gehad.. Ik wilde draaien op de weg en opeens zat er een Antilliaan achter me die ik echt niet had gezien. GEVOLG:: Een fixe deuk in mijn linker achterdeur. Gelukkig heb ik zelf niks overgehouden aan de aanrijding maar het was toch even schrikken.

Donderdag 2 april gingen we met alle huisgenoten in de LOKO-bus. Zie je het voor je.. Een bus, met 40 studenten, drank en muziek die een rondje rijdt door Punda en Otrabanda. Oja en een buschauffeur die zo stoned als een garnaal is. De perfecte ingerdiënten voor een dol dwaze avond!!:) Het was een dolle bende die uiteindelijk eindigde in een poolparty bij ons thuis.

In het weekend ben ik met Sharel en Kelly naar Kura Hulanda geweest. Dit is het slavernijmuseum. We kregen daar een rondleiding van een gids. Zij sprak gewoon Nederlands maar het grote probleem was dat wij haar niet konden verstaan. Elke keer knikte we heel netjes alsof we het begrepen!! Het toppunt was wel dat wij heel geïnteresseerd keken en dat de gids opeens zei: “Ik maakte een grapje”.
Het museum vertelde het verhaal van de slaven die verhandeld werden van Afrika naar Amerika of Suriname. Curacao was een doorvoerplaats en daarom was er in het museum niet heel veel te vinden over de slavernij op Curacao. Maar toch was het wel heel indrukwekkend en ik ben zeker blij dat ik er geweest ben.

Op eerste Paasdag zijn wij met een boot naar de Fuikbaai gevaren. Daar konden we zwemmen en was er een barbecue voor ons georganiseerd. Op de terugweg hebben we nog op het Spaanse water gevaren!!

Verder heb ik afgelopen week een rustig weekje gehad. Ik had vakantie maar heb niet heel veel bijzonders gedaan.. Ben vooral bezig geweest met school want laten we niet vergeten.. Daarvoor zit ik hier:) Wel ben ik gisteren naar de rugbywedstrijd van het nationale team van Curacao geweest.. Daar moesten wij onze huisgenoot aanmoedigen want hij mocht gewoon meedoen!!

De komende dagen/laatste weken ga ik volop genieten van alles wat hier is en ga ik mijn “to do list” maar eens afwerken zodat ik echt alles gedaan heb voordat ik dan toch echt naar huis moet.

Tot snel, Ayoo

Liefs Bernice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bernice

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 6735

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 30 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: