Nog een week!!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu Nog een week!!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bernice Garstenveld - WaarBenJij.nu

Nog een week!!!

Door: Bernice Garstenveld

Blijf op de hoogte en volg Bernice

23 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Nog 6 dagen en dan zit ik toch echt weer in het vliegtuig naar Nederland..

Toch moet ik jullie natuurlijk weer even vertellen wat ik de afgelopen tijd allemaal gedaan heb:)

8 april was wel een bijzondere dag. Een huisgenootje van mij loopt stage als weddingplanner en op deze dag had zij extra getuigen nodig voor een bruiloft!! IK was één van die getuigen samen met Usman, Merlin en Anique zelf. Het bruidspaar was een Zweeds koppel die naar Curacao waren gekomen met hun twee zoontjes om te trouwen. Hier op Curacao heb je alleen zes getuigen nodig voor de bruiloft en vandaar dat wij erbij mochten zijn. Het was wel heel bijzonder om mee te maken. Een bruiloft op een strand, met een onbekend bruidspaar.. Ik had al eerder gezegd dat ik geboren ben voor het geluk en dat bleek ook maar weer op deze dag.. Toen de handtekeningen gezet werden bleek dat er een fout in de huwelijksakte te staan.. Dit keer was het gevolg dat we met z'n alle de volgende dag naar Otrabanda moesten komen om opnieuw een handtekening te zetten:)

Ik ben ook bij een rugbywedstrijd geweest van het nationale team van Curacao. Een huisgenootje, Jens, mocht meedoen met het team!! Grappig is wel om te vertellen dat hij maar zes keer heeft meegetraind met het team en in Nederland had hij nog nooit rugby gespeeld. Het blijft wel een raar spelletje.. RUGBY.. Een paar grote mannen die achter een rare bal aanrennen en elkaar een beetje onderuit halen?!

Ook ben ik weer naar de bioscoop geweest!! Michiel de Ruyter stond op het programma.. Geen moeilijke Engelse films met Spaanse ondertiteling. Maar een fijne Nederlandse film met Engelse ondertiteling:)

Afgelopen zaterdag heb ik echt een hele leuke dag gehad!! Samen met Kelly, Sharel en Anne-Sofie hadden we een roadtrip gepland. We gingen om 8 uur op weg naar onze eerste bestemming de flamingo's op de zoutpannen bij Jan Kok. Daarna zijn de stranden bekeken bij Daai Booi, Porto Marie en Sant Juan. Toen we rond de midden bij Santa Cruz aankwamen zijn we naar Captain Goodlife geweest. Met hem konden we varen naar de Blauwe kamer. Hier werden we uit de boot gezet en zwommen we met onze snorkels naar de Blauwe kamer. Echt.. Ik heb niet vaak gesnorkeld maar wat je daar onder water allemaal kunt zien:) Zo mooi... Even later zijn we nog bij een scheepswrak wezen snorkelen en daarna hebben we even uitgerust op het Zwarte strand. Na Santa Cruz zijn we doorgereden naar Playa Lagun, Forti en Kalki. Onze reis eindigde helemaal bij Westpunt, daar waar het eiland ophield stopte ook onze roadtrip!!

De dag na de roadtrip hebben we weer op het Spaanse water rondgedobberd op een vlot. Dit keer waren bijna alle huisgenoten aanwezig en stonden we op het vlot met ongeveer 38 mensen!! Super gezellig:)

Deze week was mijn laatste stageweek. De maandag was een "normale" stagedag en op dinsdag gingen we op schoolreisje.. Met de bus naar het Sea Aquarium. We mochten kijken hoe de haaien gevoerd werden, konden kijken bij heel veel vissen en hebben de dolfijnenshow gezien!!

Gisteren was een hele drukke maar ook leuke dag. Voor mijn minor moest ik namelijk één leerling van mijn klas een hele dag volgen. Deze opdracht heb ik gisteren uitgevoerd. Om half 6 werd ik bij haar thuis verwacht. Een beetje ongemakkelijk stapte ik naar binnen maar al snel was dat gevoel weg. Haar ouders waren heel aardig en super gastvrij. "Mi casa, su casa" werd er meteen gezegd:) Na het ontbijt gingen we naar school. Daar heb ik ook afscheid genomen van de kinderen want het was officieel mijn laatste stagedag. De uitspraak van de dag was dan ook: "Juf ik ben blij dat je weggaat, maar ik ga je wel missen". (Uiteindelijk kwam deze leerling nog naar me toe om te zeggen dat het een foutje was;)) Vanuit school werden we weer opgehaald om naar huis te gaan en daar stond een uitgebreide maaltijd op ons te wachten. We aten stoba(stoofvlees) met rijst, gestoomde groenten en gebakken banaan. Na het eten werden we naar de opvang gebracht. Hier op het eiland is het namelijk heel normaal dat kinderen na school naar een opvang gaan voor buitenschoolse opvang of huiswerkbegeleiding. Het meisje dat ik volgde moest hier eerst haar huiswerk maken en daarna mocht zij pas bij de andere kinderen spelen en knutselen. Om 5 uur begon de balletles en ook daar mocht ik bij zijn. Uiteindelijk heb ik daar 's avonds nog een broodje gegeten en om half 9 was ik weer thuis!!! Het was echt een hele bijzondere ervaring om een dag uit het leven van een leerling mee te maken.

Morgen zijn hier de koningsspelen op stage dus daar ben ik nog bij!! Lekker sporten en bewegen op een schoolplein met bijna geen schaduw. TOP:)

Dit weekend ga ik nog een aantal leuke dingen doen: met dolfijnen zwemmen, naar shete boka en de hato grotten, naar het Cabanabeachfestival en natuurlijk wordt er KONINGSDAG gevierd!!

Ik heb inmiddels meer foto's op mijn Facebook gezet dus daar kunnen jullie op kijken.

Tot snel,

Liefs Bernice

  • 24 April 2015 - 18:05

    Mia Garstenveld :

    Wat staat er weer een leuk verslag op waarben jij.nu. Ik gun je van harte nog heeeel veeel mooie momenten maar ik kijk wel uit naar donderdag 30 april!!!! Dat snap je zeker wel ;-)

    Liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bernice

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1480
Totaal aantal bezoekers 6726

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 30 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: